Tuesday, February 8, 2011

Toitumine ayurveda järgi

Mulle kohutavalt meeldivad võõrad ja kauged kultuurid, sest seal on kõik nii teismoodi. Nende uskumised ja traditsioonid on täiesti erinevad meie omadest ja ka nende söögid ja suhtumine toitu on hoopis teistsugune kui meil. Hiljuti raamatupoes leidsingi midagi huvitavat:

See räägib toitumisest vastavalt oma kehatüübile ayurveda järgi. Nimelt, ayurveda on iidne India traditsiooniline meditsiiniõpetus, mis tähendab edasitõlgituna "pika elu täielik saladus". Kahjuks ei olnud võimalik seekord seda raamatut endaga koju viia, aga see tekitas piisava huvi, et netist veidi selle kohta rohkem uurida.
Selle õpetuse järgi jagunevad kehatüübid kolmeks: Vataks, Pittaks ja Kapphaks.

Siin saad teha testi ja vaadata, mis tüüpi sina oled!

Mina sain enda tulemuseks Vata. :D
Ayurveda dieet pole mitte selleks mõeldud, et saaksid imeväel vabaneda soovimatutest lisakilodest, vaid ikka selle jaoks, et hoida oma keha tasakaalus ja süüa tervislikult.
Üldiselt ei usu ma igasugustesse dieetidesse. Söön peaaegu kõike ja arvan, et nii just ongi kõige parem ja õigem. Mis kohe üldse ei istu, seda ma ei söö ja olen selle toitumise asja enda jaoks väga lihtsaks teinud...aga las see, mida keegi enda jaoks õigeks peab, jäägu juba tema enda otsustada.

Veel linke!

inglise keeles
eesti keeles

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...